Türkiye
Futbol Federasyonu Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu, A Milli Futbol Takımı Teknik
Direktörü Vincenzo Montella ile devam edeceklerini belirterek, "Biz yolda
yürüdüklerimizi yolda bulduklarımızla asla değişmeyiz" dedi.
2026 FIFA
Dünya Kupası D Grubu 3. maçında ABD ile karşılaşacak A Milli Futbol Takımı,
Arizona Athletic Grounds’ta yaptığı antrenmanla hazırlıklarına başladı.
Antrenman öncesinde Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu,
basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.
Sözlerine
destek verenlere teşekkür ederek başlayan Hacıosmanoğlu, "Dünyanın her
tarafından binlerce vatandaşımız milli takımlarını desteklemek için Amerika'ya
geldiler. Onlara ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Yine aynı şekilde, sabahın erken
saatlerinde kalkıp binlerce insanın ülkenin her ilinin, ilçesinin meydanlarında
toplanıp milli takımlarına verdikleri coşkulu destekten dolayı onlara da
şükranlarımı sunuyorum. Gönül isterdi bu kadar özveriyle takımlarına sahip
çıkan 85 milyon insana burada başarıyı yakalayıp, onları da sevindirmek ama her
şerde hayır vardır, her hayırda da bir şer vardır, Cenab-ı Allah nasip etmedi.
Buradan öncelikle futbolculara teşekkür ediyorum. Buralara bizi taşıyan onlar.
Avrupa Şampiyonası'nda çeyrek final oynayan onlar. Uluslararası A Ligi'ne
çıkaran onlar. 24 senenin üzerine Dünya Kupası'na taşıyan da onlar ve
başlarındaki Montella hocamız da teknik ekibiyle beraber. Onlara da teşekkür
ediyorum" diye konuştu.
"Bunlar
bizim çocuklarımız, destek olmamız lazım"
Alınan
sonuçlardan dolayı herkesin kalbinin sızladığını vurgulayan Başkan
Hacıosmanoğlu, "Hakikaten kalbimiz sızlıyor. Malzemecisinden tutun
futbolcusuna, teknik kadrodan yönetimine, herkesin kalbi sızlıyor. Çünkü Dünya
Kupası'na bu hedefler için gelmemiştik. Ama insanlar şunu bilsin ki, o saygı
duyduğumuz 85 milyon aziz milletimiz, en az onlar kadar burada emeği geçen işte
malzemecisi, futbolcusu, teknik kadrosu, yönetimi, bizler de onlar kadar
üzüldük ve hala kalbimiz onun ezikliğini hissediyor. Unutmayalım ki bizleri
buralara taşıyan Bizim Çocuklar. Bunların çoğu 20 yaş civarlarında ve bunlar
önümüzdeki yıllarda oynanacak olan turnuvalarda belki de 3-4 turnuvayı bir
arada oynayacak çocuklar. Bunlar bizim çocuklarımız, destek olmamız lazım"
şeklinde konuştu.
"Ahlaksızlaşan
bu insanların, neye hizmet ettiklerini 80 milyonun takdirine sunuyorum"
Olumlu ve
yapıcı yorumların başlarının üzerinde yeri olduğunu ifade eden İbrahim
Hacıosmanoğlu, "Bizim onlara saygımız var ve futbolcunun da, teknik
kadronun da, profesyonel çalışanların da herkesin saygı duyma zorunluluğu var.
Çünkü onun faydası olur sana ama ahlak dışına çıkıp da hakarete varan cümleler
kullanıp, bu bizim çocuklara 'başka çocuk adı takmaya kadar gidecek kadar'
ahlaksızlaşan bu insanların, neye hizmet ettiklerini 80 milyonun takdirine
sunuyorum. Bizim milletimiz de zaten onları anlıyordur. Biz çocuklarımıza sahip
çıkacağız. Nasıl iki sene içerisinde sırasıyla başarıları yaşattıysa, inşallah
bundan sonra da o başarıları bu millete yaşatacaktır" değerlendirmesinde
bulundu.
"Biz
yolda yürüdüklerimizi yolda bulduklarımızla asla değişmeyiz"
Bugüne kadar
alınan başarıları Teknik Direktör Vincenzo Montella’nın yaşattığını aktaran
Hacıosmanoğlu, "Hocasına da sahip çıkacağız, oyuncularına da sahip
çıkacağız. Burası bir kulüp takımı değil. Kulüp takımlarında da baktığınız
zaman da devamlılık olmadığından dolayı başarısızlıklar geliyor. 15 tane
futbolcuyu gönderip yerine 15 futbolcu alamazsınız. Hocayı gönderip yerine hoca
alamazsınız. Başkanı gönderip yerine de başkan alamazsınız. Onun için biz
oyuncularımıza da sahip çıkıyoruz. İki gündür hocaların isimlerini de
yazıyorlar. Ama bizim karakterimizi bilenler şunu iyi bilir ki biz yolda
yürüdüklerimizi yolda bulduklarımızla asla değişmeyiz. Eğer iki senede bu
başarıları bu hoca ekibiyle, bu çocuklarla beraber başardıysa onlara sahip
çıkacağız, aziz Türk milleti de sahip çıkacak; ondan sonra yine aynı başarıları
yine bu çocuklar bize yaşatacak. Tabii burada işte diyorlar ki, başkan
konuşulanı anlamıyor, yazılanı iyi okuyamıyor. Ben konuşulanı da iyi anlıyorum,
yazılanı da iyi okuyorum. 60 yaşındayım, futbolun 40 yılını bana sorun, kimin
eli kimin cebindeydi gün, saat olarak aktarırım size. Buna milli takımlar da
dahil. Ben böyle bir insanım. Herkes 'Federasyon başkanı böyle konuşur mu?'
diyor. Evet konuşur, alışacaksınız. Ben kalbiyle dili bir olan bir insanım.
Kalbimde ne varsa dilimde de konuşurum. Çünkü arkamda bagajım yok"
açıklamasında bulundu.
"Kalbindekini
diline yansıtamayanlar ancak sinsice konuşmaların arasına cümleleri
sokarlar"
Yapılan
eleştirilere cevap veren TFF Başkanı Hacıosmanoğlu, "Şimdi, anlamadığım
konuşmalara gelince, kalbindekini diline yansıtamayanlar ancak sinsice
konuşmaların arasına cümleleri sokarlar. Eğer sırtında bagajı olup, bagajı
taşıyanlar, onun ağırlığının altında ezilenler yine kalbinden söylemesi
gerekeni cesaret edip dilinden söylemeyerek ancak eliyle cevap verirler. Biz,
kalbimiz bu, dilimiz bu. Kalbimizden ne geliyorsa dilimizden söylemeye de devam
edeceğiz. Onun için herkesin bu çocuklara sahip çıkmasını istiyorum. Çünkü bu
çocuklar bizi bir yerlere taşıyacak. Onun için hepinize tekrar teşekkür
ediyorum. Tekrar, 85 milyon aziz Türk milletimize bu hayal kırıklığını
yaşattığımız için samimiyetimize inansınlar; bütün ekip olarak onların kalbi
nasıl sızlıyorsa bizimki en az onlar kadar sızlıyor. Bunları telafi edecek olan
yine bu çocuklardır. Onların da telafi edeceğine sonsuz inancımız var"
dedi.
"Böyle
bir rezillik dünyanın hangi ülkesinde var"
Eleştiri
boyutunun aşılmasından dolayı Adalet Bakanı Akın Gürlek'e seslenen İbrahim
Hacıosmanoğlu, sözlerine şöyle devam etti:
"Zaten
ilk maçtan başlamalarının sebebi o değil mi? Takımın içinde kargaşa olduğunu,
kaptanın takımı yaptığını, bu insanlara artık yorum değil, saygısızlık boyutuna
geliyor. Ben buradan çok sevdiğim, değer verdiğim, beraber de İstanbul
Başsavcılığı'nda çalıştığım Adalet Bakanımıza sesleniyorum: Sayın
Cumhurbaşkanımızın tensipleriyle Adalet Bakanlığı'na görevlendirildi ve
kendisinin de bu ülkeye üstün hizmetleri olacağına inanıyorum. Ama elbette ki
yorum yapacağız, yazacağız, çizeceğiz ama ahlak sınırlarını aşmayacağız.
Kendisinden özellikle istirhamım, dünyadaki bütün örneklerine baksınlar, böyle
bir rezillik dünyanın hangi ülkesinde var? Bununla ilgili acilen kanuni bir
düzenlemenin yapılması gerektiğine inanıyorum. Hem toplumun ahlak çöküntüsünü
önlemek için hem de futbolun eğer kalkınmasını istiyorsak bu artık bir elzem
oldu. Çünkü dünyanın hiçbir yerinde böyle bir ahlak sınırlarını aşan insanlar
topluluğu yok. İnanıyorum ki bu çalışmayı da Sayın Bakanımız en kısa sürede
başlatır."
"Her
şerde bir hayır vardır, her hayırda da bir şer vardır"
Herkes
hatası olabileceğini söyleyen Hacıosmanoğlu, "Elbette ki futbolcunun da
hatası olur, teknik kadronun da hatası olur, bizlerin de hatası olur. Ama
sonuçta birinci dakikada bir top direğin dibinden içeri giriyor, değil mi?
Hocayı teknik olarak eleştirebilirsiniz. Sonuçta ikinci yarıda yaptığı
değişiklikler ortada. O direğin dibinden içeriye giren top, senin vuruyorsun
üst direkten, yan direkten dışarıya çıkıyor. Her şerde bir hayır vardır, her
hayırda da bir şer vardır. Onun için biz önümüze bakacağız. Cenab-ı Allah bu
çocuklara, yine bu aziz milleti sevindirmeyi nasip edecek" ifadelerini
kullandı.
"Bu
yönetim olarak da başkan olarak da bu sorumluluğu elbette üzerimize
alıyoruz"
Sorumluluğu
üstünlerine aldıklarını belirten İbrahim Hacıosmanoğlu, "Şimdi zaten
burada biz bu işin kurnazlığına kaçmış olsak deriz ki, 'Elbette ki biz yönetim
olarak bütün görevlerimizi yaptık' ama bu öyle bir şey değil. Bu yönetim olarak
da başkan olarak da bu sorumluluğu elbette üzerimize alıyoruz. Biz de yaptık,
çocuklar da yaptı. Bunu sağduyulu insanlara gidip konuştuğunuz zaman da onlar
size söylüyor zaten. Benim telefonumda binlerce mesaj var. Ya ben arkadaşlara
da söyledim; Trendyol'un CEO'su Çağlayan Bey'in 21 yaşında kızı mesaj attı, o
da bana attı. Kız çocuğu, 'Baba, bu çocuklara sahip çıkalım, sen de destek
oluyorsun. Herkesin destek olması lazım. Birçoğu benden ufak' diyor. 21 yaşında
bir kız çocuğu söylüyor bunu. Herkesin ondan ilham, ders alması lazım. Bu
çocuklara bizim sahip çıkmamız lazım. Gönül isterdi elbette ki bugün burada
farklı bir şeyi konuşalım. Teknik olarak eleştiriyorsunuz da Merih'in son anda
vurduğu top direğin yanından dışarı çıkmasa içeri girse bugün farklı bir şey
konuşuyorduk, değil mi? Onun için bunlara, bunlara takılmayalım. Yine bunları
düzeltecek olan teknik kadro ve değerli kardeşlerimizdir. Onlara sahip çıkalım,
dediğim gibi Cenab-ı Allah yine bu aziz millete büyük başarıları bunlarla
yaşatacak" açıklamasında bulundu.
Teknik
Direktör Vincenzo Montella ile konuşup, konuşmadığının sorulması üzerine Başkan
Hacıosmanoğlu, "Hiç ona fırsat vermedim. Fırsat vermedim. Öyle bir konuşma
geçmedi aramızda, ona da fırsat vermeye gerek yok zaten. Siz başkansanız
oradaki hem oyuncunun psikolojisinden hem hocanın psikolojisinden anlayıp ona
destek olmanız lazım, öyle bir ortama sürüklememeniz lazım" dedi.
"Bu
nifakları takımın içine sokmaya ne gerek var"
Neden
başarısız olunduğuyla ilgili konuştuklarını vurgulayan Hacıosmanoğlu, sözlerini
söyle sürdürdü:
"Şimdi baktığınız zaman da istatistikleri söyleyeceğiz, bu sefer de 'İstatistikleri niye söylüyorsunuz' diyorsunuz. Yani sonuçta son iki maçtaki istatistiklere baktığınız zaman da 65 şut atmışsınız. Kötü mü oynadınız? Daha tedbirli olabilir miydi? O ayrı bir konu ama elbette ki eleştirilecek olan yönleri var ama bu benim işim değil. Elbette ki o konuda eleştiri yapanlara bir saygı duyuyoruz, elbette ki eleştirecekler. Onlar ne istiyorlar? Daha iyisini istiyorlar. Ben onlara hak vereceksiniz ama biz ahlak sınırlarını zorlayanlara söylüyoruz. 'Bu takımın içinde sanki birbirleriyle kavga eden insanlar varmış' gibi söyleyenlere konuşuyoruz. Bizim Çocukları başka bir çocuk sıfatı yüklemeye çalışanlara söylüyoruz, o ahlaksızlara söylüyoruz. Takımın kaptanının, takımı yaptığını söyleyenlere söylüyoruz. Bu nifakları takımın içine sokmaya ne gerek var, daha ilk maçtan itibaren başladınız. Ama bu çocuklar onların hepsini utandıracak Allah'ın izniyle. Çok teşekkür ediyorum, saygılar sunuyorum" diye konuştu.
"Çocukların
üzerinde baskı yok"
Futbolcuların
üzerinde baskı olmadığını belirten İbrahim Hacıosmanoğlu, "Sadece bu
ahlaksız eleştirilerin onlara vermiş olduğu bir rahatsızlık vardı. Onun dışında
bir baskı yok çocukların üzerinde" diyerek sözlerini tamamladı.
.png)






Yorumlar